sep 1, 2021

Lowell Sustainability Strategy

Med Lowells nye strategi om bæredygtighed er vi klar til at ligge alle kortene på bordet, og være med til at bidrage til et bæredygtigt samfund, hvor vi får kredit til at fungere kredit bedre for alle.
caption

 

I starten af august 2021 lancerede Lowell Group en ny strategi, som har til formål at gøre Lowell og samfundet vi befinder os i mere bæredygtigt. Strategien blev lanceret i forbindelse med regnskabet for 2. kvartal af 2021 og fungerer som et initiativ, hvor vi forpligter os til løbende at rapportere om bæredygtighed hos Lowell.

Bæredygtighed er ikke nyt for Lowell. Dog er det første gang, at alle interessenter bliver samlet under én strategi, som er understøttet af flere parametre. Parametrene skal løbende bruges til at måle Lowells performance indenfor bæredygtighed.

Sustainability Scorecard 2021

Som en væsentlig del af den nye strategi har Lowell Group lanceret et ’Sustainability Scorecard’, som har til formål at rapportere om Lowells præstation indenfor alle aspekter af bæredygtighed. På det nye scorecard har man opdelt bæredygtighed hos Lowell indenfor fire forskellige områder.

De fire områder er:

  1. Better for customers
  2. Better ethics and understanding
  3. Better for society
  4. Responsible business

De fire områder omfatter 12 parametre og i alt 23 KPI’er, som skal bruges til at rapportere om bæredygtighed hos Lowell. Parametrene er tilpasset ’Sustainability Accounting Standards Board’ (SASB) samt FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Første rapport om Lowells performance indenfor bæredygtighed vil blive udgivet i marts 2022.

Lowells mission har altid været at få kredit til at fungere bedre for alle. Det er en mission der ikke kun bærer præg af at inkludere kunder og forbrugere, men også samfundet som helhed. Vi har forpligtet os til at bidrage til et mere bæredygtigt samfund, da vi værner om vores ansvar som markedsledende inkassovirksomhed.