okt. 31, 2018

Lowell indgår partnerskab med Nordea

Med virkning fra december 2018 har Nordea besluttet at outsource en stor del af deres inkassoafdeling med tilhørende sager og medarbejdere til Lowell.
caption

 

Aftalen mellem Lowell og Nordea er langt den største af sin slags i Danmark inden for vores branche nogensinde, hvilket vi naturligvis er utroligt stolte af. ”Vi er glade for, at Nordens største bank har valgt os som deres fremtidige partner på inkasso-området”, siger adm. direktør i Lowell Danmark Morten Engelbæk. ”Vi har længe set en tendens i retning af mere outsourcing på området, og vi håber at indgå flere af den slags aftaler med virksomheder i den finansielle sektor i de kommende år.”

Med overtagelsen af Nordeas inkassosager følger også overtagelsen af ca. 20 medarbejdere, som påbegynder deres arbejde hos Lowell i begyndelsen af december i år. Medarbejderovertagelsen styrker Lowells kompetenceprofil, da mange af de nye kolleger har kompetencer med sig fra Nordea, som vi ikke i forvejen har på samme høje niveau i Lowell. Det betyder, at vi nu bliver endnu stærkere på bank- og finansområdet, hvor vi allerede er markedsledende både i Danmark og i de øvrige lande i Norden og dermed har flest data og mest erfaring på området. Overtagelsen af medarbejderne betyder ligeledes, at flere af Nordeas kunder fremover fortsat skal være i dialog med de samme personer, som hidtil har været tilkoblet deres sag. For Lowell er det en central del af aftalen, at Nordeas kunder fortsat oplever en god og professionel service og rådgivning, selv om de er havnet i en vanskelig situation.

Som førende leverandør af credit management services er Lowell yderst velegnet til at håndtere sådan en stor opgave. Vi er specialiseret i at genoprette misligholdt gæld på baggrund af bl.a. data-analyse og forbrugerindsigt. Vi har fokus på effektiv gældsinddrivelse med vægt på kvalitet samt en professionel og retfærdig behandling. Nordeas kunder er således i trygge hænder, når de fremover skal i dialog med Lowell angående deres gældsforhold. ”Vi har fuld forståelse for den situation, Nordeas kunder står i, og vi bestræber os på at levere den bedste rådgivning og hjælpe den enkelte ud af deres gældsforhold”, slutter Morten Engelbæk.

 

;