elok. 22, 2022

Lowell & forsikringssektoren

Mange års erfaring fra forsikringssektoren har sikret Lowell et indgående kendskab til de behov, regler og processer, der er forbundet med inddrivelse af misligholdt gæld på forsikringer. Det er samarbejdet med If Forsikring et godt eksempel på.
caption

 

Som en af markedets mest erfarne inkassopartnere har Lowell opbygget en høj succesrate for inddrivelse af ubetalte forsikringer og samtidig gjort sig til markedsførende på området.

Med udgangspunkt i vores branchekendskab, en solid kunde-forståelse og en IT-platform specielt fokuseret på forsikringsbranchen er vi hos Lowell altid i stand til at tilpasse vores løsninger både til kundernes specifikke behov og den eksisterende lovgivning.

Ingen kunder er ens, så vi er altid klar til at skræddersy den løsning, der passer kunden bedst,” siger Michele Hansen, Client Delivery Manager hos Lowell.

Vores IT-platform opdateres for eksempel løbende i henhold til ny lovgivning og konkrete tilbagemeldinger fra vores kunder. Samtidig giver platformen os en indsigt i markedet, der ikke kun er værdifuld for os selv, men også for vores mange forsikringskunder.

Én af de forsikringskunder som Lowell arbejder tæt sammen med, er If Forsikring, og ifølge Nina Jalava, Head of Credit Control, Finland hos If Forsikring… bliver samarbejdet bare bedre og bedre på grund af Lowells strømlinede IT-system og processer på tværs af alle nordiske lande, som også hjælper med at skabe effektive inkasso-processer i de andre lande, hvor If Forsikring opererer.

Et vigtigt parameter for at skabe et tæt samarbejde med forsikringskunden er også, at der altid kun er én kontaktperson tilknyttet, som kender deres behov, processer, aftaler og problematikker til bunds.

Det skaber en kæmpe tryghed hos vores kunder, når de ved, at de altid har én, de kan ringe til og få hjælp eller et svar. De ved, at de kan regne med os,” fortæller Michele Hansen, der selv er ’single point of contact’ for mange af Lowells danske forsikringskunder.

Når man er en stor nordisk virksomhed, der opererer på tværs af landegrænser, er denne tryghed, det indgående kendskab og tilgængelighed særligt vigtig.

If Forsikring arbejder på tværs af alle nordiske lande, og for os er det vigtigt at have en samarbejdspartner, der opererer i alle lande, hvor If er repræsenteret.
Nina Jalava, Head of Credit Control, Finland
If Forsikring


Som en proaktiv aktør på forsikringsmarkedet har Lowell gennem flere årtier oparbejdet et indgående kendskab til reglerne og processerne i de enkelte lande og på tværs af grænserne, f.eks. i forbindelse med implementering af ny EU-lovgivning.

Kunderne forventer, at vi kender alle reglerne, og at vi er i stand til at tilpasse os både national lovgivning og kundernes specifikke behov.” siger Michele Hansen

Relationer er vigtige
Hos Lowell er de menneskelige relationer ét af vores vigtigste pejlemærker. Det drejer sig både om vores relationer til forsikringsselskaberne, men ikke mindst relationen til deres kunder.

Som kunde hos Lowell er der et helt team bag kunden helt fra onboarding-processen. Vi sætter os ind i kundens specifikke situation, og tilpasser løsningerne, så de passer præcist til behovene. På den måde sikrer vi, at alle der arbejder med forsikringsselskabet, eller en hvilken som helst anden kunde, har et indgående kendskab til kunden.

If har været heldige altid at have haft gode kontaktpersoner hos Lowell Danmark. Selvom størstedelen af inkasso-sagerne afvikles automatisk, så er et godt samarbejde baseret på gode menneskelige relationer.
Nina Jalava, Head of Credit Control, Finland
If Forsikring


Vores værdier skinner også meget igennem i vores tilgang til sårbare forbrugere. Vi ved, at langt de fleste helst vil betale deres regninger, men at nogle af forskellige årsager er havnet i en situation, hvor det er svært. Vores udgangspunkt er altid at finde en løsning, som tilgodeser både forbrugeren og virksomheden.

Forsikringstagerne skal føle at de bliver behandlet ordentligt, når vi hos Lowell på forsikringsselskabets vegne gør alt, hvad der står i vores magt til at forhandle os frem til løsninger, der passer til deres økonomiske situation. Det afspejler sig også i de NPS-undersøgelser, vi regelmæssigt gennemfører. I de tilfælde, hvor vi ser, at tilfredsheden er faldet, justerer vi med det samme på processer, kommunikation og andet, der kan sikre et bedre resultat.

Læs også: Lowell & forsyningssektoren

;