Det handler om mennesker, og somme tider er der brug for at tage særlige hensyn, der rækker udover den finansielle side af sagen. Derfor har Lowell udarbejdet en politik specifikt til håndtering af sårbare forbrugere.
Lowells politik for sårbare forbrugere skal først og fremmest sikre en fair og respektfuld behandling af forbrugeren. Vi forsøger at forholde os til den enkelte forbrugers konkrete omstændigheder og indtænke disse i vores kommunikation - både på skrift og i tale. Endvidere opfordrer vi forbrugerne til at tage kontakt til os, hvis de finder sig selv i økonomiske vanskeligheder. Helt konkret kan vi hjælpe forbrugeren med at skabe et overblik over deres gældssituation. I nogle tilfælde kan løsningen være at tilbyde et betalingsstop i en periode og så vende tilbage nogle måneder efter for at følge op og se, hvordan situationen står til. Et betalingsstop er altid en sagsspecifik vurdering og afhænger af flere faktorer, herunder bl.a. Lowells aftale med kreditoren.
Udover de finansielle omstændigheder kan der være forbrugere med andre problemer. Her lægger vi vægt på, at forbrugeren henvises til steder, hvor de kan hente hjælp eksempelvis via gældsrådgivning, afvænningsfaciliteter eller psykologisk krisehjælp.