okt. 26, 2018

4 råd, hvis din kunde ikke betaler til tiden

De fleste virksomheder har fokus på den daglige virksomhedsdrift. Det er det, de lever af. Det er deres passion. I mange tilfælde kommer gældsinddrivelse således nederst på dagsordenen. Vi har derfor samlet en række gode råd til at håndtere for sene betalinger.
caption

 

4 råd, hvis din kunde ikke betaler til tiden

 

1. Tag kontakt til kunden. Det er vigtigt, at du først og fremmest er opsøgende og rækker ud til kunden. Ring til kunden og spørg ind til den manglende betaling. Hvis kunden blot har været uopmærksom, vil du sandsynligvis kunne lukke sagen her.

2. Kontroller forklaring (hvis muligt). Hvis kunden kommer med en forklaring på den manglende betaling, så forsøg at bekræfte forklaringen. Medmindre der er tale om en kunde, du har tillid til, bør du her være kritisk over for kundens bortforklaringer.  

3. Stop kreditgivning. Du bør undlade at øge kreditten over for kunden, indtil du har modtaget betaling fra pågældende kunde. Herved undgår du yderligere tab.

4. Søg hjælp. Hvis du ikke lykkedes med at hente pengene hjem, kan du med fordel søge hjælp til gældsinddrivelse gennem diverse advokatfirmaer eller inkassovirksomheder. På den måde slipper du for det enorme arbejde, det er selv at stå for inddrivelsen, samtidig med at du får mere tid til at passe og udvikle din forretning.

Ønsker du at modtage flere nyheder fra Lowell Danmark, så tilmed dig vores nyhedsbrev her

;