jouluk. 7, 2020

Selvbetjeningsløsning er populær blandt forbrugere

Selvbetjeningsløsningen MitLowell har stigende aktivitet. Det er positivt og gør i sidste ende, at ressourcerne hos Lowell kan blive brugt andetsteds.
caption

 

Selvbetjeningsløsningen MitLowell blev indviet i juni 2018. Formålet var at gøre det lettere for den enkelte forbruger at få overblik og afvikle gæld online. Efter lidt over 2 år viser tal fra Lowell, at selvbetjeningsplatformen har været en succes. Et stigende beløb i samlede indbetalinger samt en stigning i antal indbetalinger hver måned vidner om ikke blot et succesfuldt værktøj, men også om en onlineløsning som forbrugerne finder nem at anvende.

Specifikt fremgår det, at beløbet på de samlede indbetalinger, siden januar 2020, er blevet mere end tredoblet. Yderligere blev der i november 2020 registeret det højeste antal af indbetalinger på én enkelt måned. Antallet af indbetalinger var 3,5 gange så højt som i november sidste år.

En sådan positiv udvikling vidner om, at forbrugerne forstår at bruge selvbetjeningsløsningen MitLowell. Det betyder også, at når selvbetjeningen øges, kan ressourcerne bruges andre steder hos Lowell. I praksis har vi derfor kunne bruge mere tid og energi på komplekse og krævende sager. Dette inkluderer også sårbare forbrugere, som har haft brug for ekstra hjælp.

”Vi er glade for at forbrugerne har taget godt imod Mit Lowell” siger René Mejlstrup, Director Operations.

”Det gør det nemmere for forbrugerne selv at klare de mest enkle ting, og vi kan derfor fokusere på at hjælpe de forbrugere, der har mere komplicerede sager, eller som af andre grunde har brug for at tale med en person for at finde en løsning”, slutter René Mejlstrup.

;