maalisk. 8, 2021

Lowell Danmark lancerer Consumer Debt Information

Ved at udnytte information fra Lowells nye produkt, Consumer Debt Information, er din virksomhed i stand til at analysere og forudse dine kunders betalingsadfærd, før kunden bliver taget ind.
caption

 

”To make credit work better for all” har siden begyndelsen været Lowells mission. Med Lowells nye produkt, Consumer Debt Information (CDI), er man nu et skridt tættere på, at få kredit til at fungere bedre for alle.

Lowell Danmark er nu klar til at lancere Consumer Debt Information som produkt på det danske marked.

Consumer Debt Information giver virksomheder mulighed for at modtage opdaterede kreditinformation om en person, hvis der gives accept til det. De opdaterede data, som stammer fra Lowells database med mere end 450.000 personer i Danmark, kan bruges til at analysere og forudse potentielle kunders betalingsadfærd ved kundeindtag.

Værktøjet understøtter kreditvurderinger af folk, hvis betalingsadfærd indikerer fremtidig betalingsusikkerhed, men som endnu ikke registreret i et offentligt register. Med Lowells store database over forbrugerinformation, fungerer produktet dermed som et stærkt supplement til eksisterende kreditdatabaser. Produktet er vurderet og godkendt af Bech-Bruun.

Consumer Debt Information giver en direkte forbindelse mellem virksomhedens system og Lowells database. Dermed kan opdaterede data om forbrugeren blive udleveret med det samme, hvis forbrugeren giver samtykke til det.

Et nyt produkt med nye muligheder på markedet

Inkassomarkedet har i mange år været centreret omkring inddrivelse af gæld og opkøb af gældsporteføljer. Med Consumer Debt Information på det danske inkassomarked betyder det, at man nu i stedet retter fokusset bredere. I stedet for kun at inddrive misligholdt gæld, giver CDI nu muligheden for at forebygge gæld inden kunden blive taget ind. Dermed kan man i sidste ende reducere mængden af misligholdte kreditter, som sendes til inkasso.

Ved brug af Consumer Debt Information får man som virksomhed et stærkere cash flow, når man sikrer at de rigtige kunder tages ind fra start. Det styrker ens kreditprocesser og som et resultat heraf, vil kvaliteten af ens kreditbeslutninger bliver forbedret, og man reducerer derved tab. Det vil i sidste ende hjælpe virksomheder med at tage flere ansvarlige beslutninger.

 

Hold dig opdateret på hvad der rører sig. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

;