Advarsel

Vi oplever desværre for tiden, at svindlere udsender tekstbeskeder (SMS), der udgiver sig for at være Lowell. Hvis du er usikker på, om SMS'en er fra os, bør du logge ind på Mit Lowell med MitID/NemID og tjekke.

Vær også opmærksom på personer som kontakter virksomheder og prøver at sælge inkasso-abonnementer i Lowells navn. Der er også eksempler på, at de efterfølgende sender en faktura med Lowells navn på. Vi sælger ikke den type abonnementsløsninger og henvendelserne har intet med os at gøre.

X

Hurtigere systemintegration gavner både kunder og forbrugere

At finde nye måder at bruge og integrere teknologi på er afgørende, for at kunne betjene både kunder og forbrugere bedst muligt.

Hos Lowell spiller data en vigtig rolle i udviklingen af nye services, og brugen af data indenfor Credit Management giver os mulighed for at forbedre den service, vi tilbyder vores kunder.

Ved hjælp af intelligent teknologi og automatisering reduceres menneskelige fejl, risikostyring forbedres, effektiviteten øges, og der kan spares på omkostningerne.

Lowells kunder har forskellige måder at indsamle data på, og arbejder med en variation af forskellige IT -systemer. Nogle bruger de nyeste platforme og teknologi, andre bruger ældre systemer, og nogle få arbejder stadig med fysiske papirkvitteringer.

"Én af opgaverne i vores IT er at integrere kundernes systemer med vores hos Lowell, hvilket skal sikre, at kundedata let kan tilgås og bruges af Lowells medarbejdere, og at vores kunder hurtigt kan få adgang til den information, de har brug for fra os", siger Martin Lindhard - Service Delivery Manager hos Lowell Danmark.

At integrere forskellige systemer kan være en udfordring
Når man arbejder med mange forskellige systemer, kommer hver enkelt kundeintegration med en række udfordringer. Det kan tage udviklingsteamet flere måneder at onboarde én enkelt kunde. Lowell Danmark betjener omkring 500 kunder så det er vigtigt, for kundens skyld, at have nogle effektive processer for kundeintegration og onboarding.

Som kunde hos Lowell drager man fordel af, at vi har et internt og specialiseret integrationsteam, der til dagligt har stort fokus på optimering. Således har det været muligt for Lowell at nedbringe onboarding processen fra at tage måneder, til uger.

”Vores onboarding rekord er 6 dage for en fuldstændig udført kundeintegration”, siger Martin Lindhard

Hurtigere integration betyder at Lowell kan begynde at bruge kundens data mere effektivt, hvilket kommer kunden til gode, da onboarding-processen kan være forbundet med stor risiko for kunden.

”Jo længere processen tager, desto længere er kunden udsat for denne risiko” fortsætter Martin

Data hjælper til at træffe mere holdbare beslutninger
I de senere år er antallet af långivere steget, det er dermed blevet lettere at låne penge, og forbrugernes opfattelse af egen betalingsevne har også ændret sig. Det betyder, at flere og flere husholdninger oplever overdreven gældsætning og antallet af husholdninger med misligholdt gæld er tilsvarende steget.

Lowell vil gerne være på forkant med disse problemer og hjælpe med at løse dem. Dataene som Lowell indsamler kan netop vise tendenser i kundernes betalingsevne og udviklingen af gældsætning.

Digital transformation og det at finde nye måder at bruge teknologi til at hjælpe vores kunder, forbrugere og os selv, er en central del af vores arbejde. "Vi undersøger og tester hele tiden nye teknologier, der kan give vores organisation forbedret automatisering, større målbarhed, øget proces effektivitet og omkostningsbesparelser. Samtidig leder vi efter måder at reducere risikoen ved at bruge standardværktøjer, dygtige kolleger og ’best practice’ til at skabe nye løsninger”, afslutter Martin Lindhard