apr 5, 2019

Johan Agerman - ny nordisk direktør i Lowell

Vi byder velkommen til Johan Agerman, nordisk direktør hos Lowell. Johan har stor erfaring fra finanssektoren, først og fremmest fra forsikringsselskaber som Trygg Hansa og Länsförsäkringer. Lær mere om Johan i dette korte interview efter hans første tid hos Lowell.
caption

 

Med en baggrund inden for forsikring, hvad fik dig så til at påtage dig rollen som nordisk direktør hos Lowell?

Jeg ser virkelig frem til at opbygge relationer med både kollegaer og kunder. Jeg er ny i vores branche, men jeg har tilbragt det meste af min karriere inden for telekommunikation og finansielle tjenester - begge sektorer med fokus på kundekontakt, mennesker, IT, data samt godt lederskab. De er også sektorer med et højt reguleringsniveau ligesom CMS sektoren. 

Både credit management i sig selv såvel som Lowell som virksomhed befinder sig på et meget interessant stadie, og Norden er et yderst modent marked, men med gode muligheder for yderligere vækst. Efter at have mødt James Cornell, CEO og grundlægger af Lowell, indså jeg, at etik og at hjælpe mennesker ud af svære situationer er kernen i Lowell, og i det øjeblik vidste jeg, at det var noget, jeg gerne ville være en del af.    

Hvad er næste skridt for Lowell, hvad sigter du efter?

Lowell er i en meget spændende fase i øjeblikket. Efter integrations- og transaktionsfasen i 2018 er der nu plads og ressourcer til at fokusere på at udvikle både virksomheden såvel som vores ydelser for at sikre, at vi forbliver innovative til gavn for vores kunder samt deres kundebase. Det er her, vi har mulighed for at høste fordelene af det omfattende arbejde i 2018 og øge den værdi, vi bidrager med til alle vores interessenter.    

Hvad er det første, du har bemærket ved Lowell indtil videre?

Selvom det stadig er meget tidligt i forløbet, har jeg især bemærket en ting ved Lowell. Virksomheden har i løbet af de sidste 2,5 år været på en rejse, og på trods af det har de formået fortsat at tilføje værdi for vores kunder og vækste forretningen med 300 pct. Set fra et investeringsperspektiv er det meget imponerende.

Hvad mener du, at du kan bidrage med personligt?

Både forsikring og credit management er sektorer med mennesker i fokus, hvor etik, forståelse og empati er nøglen til succes for alle parter. Følsomme situationer kræver fokuseret interaktion karakteriseret ved respekt for mennesker. Dette er, hvad der har gjort Lowell så succesfuld, at vi kan bidrage til stigende kundetilfredshedsmålinger, og dermed bibeholde forbrugere for vores kunder og hjælpe dem [forbrugerne] tilbage på sporet mod en sund økonomi.   

Lowell er i vores kerne banebrydende. Lige nu kører vi flere digitaliseringsprojekter i virksomheden. Jeg har erfaring med transformationsprocesser, og jeg ser frem til at lede Lowell ind i den næste fase af digitaliseringen.