maj 2, 2017

Jeg har fået et inkassovarsel - hvad skal jeg gøre?

Hvis du gennem længere tid, ikke får betalt en faktura kan det resultere i, at du får et inkassovarsel. Dette er en sidste påmindelse om, at du har glemt at betale, inden fristen. Hvis du ikke betaler nu, sendes den videre til et inkassofirma, som opretter en inkassosag. Mange er usikre på, hvor de skal begynde for at få ryddet i deres sager. Vi giver dig råd om, hvordan du griber det an.
caption
Hvis du modtager et inkassovarsel, er det altid en god idé at være aktiv og tage kontakt

 

Tag kontakt – gerne med det samme

Jo tidligere du tager kontakt, jo større er chancen for god hjælp og mere kontrol over tingene.

Hvis du har fået et inkassovarsel fra Lowell, er det vigtigt, at du enten betaler hele fakturaen eller kontakter os, hvis du ikke kan betale lige nu. Hvis du ikke er enig i kravet er det vigtigt, at du giver os besked så hurtigt som muligt.

Nogle gange kan man også få et inkassovarsel, selvom regningen er betalt, simpelthen fordi du betalte den for sent. Da vil det være en god idé, at kontakte os, så vi kan få ryddet op i sagen for dig.

At ignorere regninger og inkassokrav, er sjældent en god idé. Det vil bare gøre det sværere for dig i fremtiden. Hvis du ikke gør noget når du får en sag til inkasso kan det ende med, at sagen sendes i Retten. Dette kan resultere i, at det bliver dyrere for dig, og der kan blive registreret en betalingsanmærkning på dig.

Selvom din sag er kommet så langt, at du har fået en betalingsanmærkning kan du få den slettet, hvis du betaler din gæld.

Uanset hvor langt du er kommet i processen, er det aldrig for sent at lave om. Kontakt inkassofirmaet for at finde en løsning, og du vil altid kunne få hjælp til, hvordan du kommer ud af situationen.